در ده سال گذشتهای که در فیروزبهرام خدمت کردهام دریافتهام که آموختن و پرورش دادن به برنامهای منظم نیاز دارد. برنامهها را لازم است متعهدانه پیگیری کنیم و همیشه حواسم باشد که همهچیز باکیفیت مورد هدف پیش میرود. گذشته از این در برنامهریزی آموزشی و پرورشی مدارس سه گروه نقش اساسی دارند: نخست دانشآموزان که هدف اصلی تمامی برنامهها و برنامهریزیها بهحساب میآیند، دوم مدرسه که شامل فضای فیزیکی، دبیران، مربیان، مواد درسی و . . . میشود. اما رکن سوم آموزشوپرورش، خانواده دانشآموز است. اولیای بچهها و وضعیت خانه و خانواده آنها نقشی بدون جایگزین دارند. اگر اولیای دانشآموزان همسو، هماهنگ با برنامهها نباشند، هر چه که اولیای مدرسه ببافند آنها خودآگاه یا ناخودآگاه پنبه خواهند کرد.
با توجه به این دیدگاه بناست اولیای دانشآموزان را هرماه به مدرسه دعوت کنیم، آنها را در جریان وضعیت فرزندانشان قرار دهیم تا هماهنگیهای لازم شکل بگیرد. این کار با دعوت از اولیای بچهها در روز و ساعت مشخصی انجام میشود که در طول برگزاری این نشستها تمامی دبیران و مربیان مربوطه در جمع اولیا حاضر میشوند، نقطه نظرات خود را بیان میکنند و اولیا نیز فرصت دارند نظرات خود را با اولیای مدرسه در میان بگذارند.
در سه روز از هفته گذشته اولیای سه دسته از دانشآموزان هنرستانی به مدرسه دعوت شدند. در روز دوشنبه چهارم آبان ماه1394خورشیدی سرپرستان دانشآموزان سوم حسابداری در کلاس هوشمند(1) گردهم آمدند، در روز سهشنبه پنجم آبان، سرپرستان کلاسهای دوم کامپیوتر و حسابداری و در روز چهارشنبه ششم آبان ماه نیز پدران و مادران کلاس سوم کامپیوتر در مدرسه حاضر شدند.
در فاز بعدی اولیای دانشآموزان دبیرستانی به مدرسه دعوت خواهند شد.
به نظر میرسد این نشستهای منظم ماهانه میتواند در ارتقاء نتایج بچهها که در کارنامههایشان منعکس خواهد شد تأثیر چشمگیری داشته باشد.
عکس و خبر: کامران فریدونی، معاون پرورشی فیروزبهرام
تعداد مشاهده
(1543)
نظرات
(0)